Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα

Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα
Γίνε εθελοντής - Βοήθησε οικονομικά κάνοντας δώρα στα παιδιά

Παρασκευή, 5 Μαρτίου 2010

Supermarkets : Ψωνίζετε με σύνεση και υπευθυνότητα

Μια λογική, με σκοπό τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων, διέπει τον τρόπο σχεδιασμού της διαρρύθμισης των Σούπερ Μάρκετ.

Βασικά, η σχεδίαση της έκθεσης των προϊόντων σκοπό έχει τη διευκόλυνση των καταναλωτών στη θέαση όλων των προσφορών (εμφανίζονται υπό μορφή φυσικών εμποδίων) αλλά και όλων των προϊόντων που είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα. Το αντίστροφο συμβαίνει στα προϊόντα ανελαστικής αναγκαιότητας και μικρού περιθωρίου κέρδους. Να πώς έχει η διάταξη και οι τεχνικές της:

* Μόλις περάσετε την πορτά συναντάτε τις προσφορές σε είδη εποχής, τρόφιμα, μαγειρικά σκεύη, οικιακό εξοπλισμό κ.λ.π. Με αυτόν τον τρόπο επιβραδύνετε το βήμα σας.

* Το τμήμα φρέσκων προϊόντων είναι συνήθως κοντά στην είσοδο του καταστήματος, καθώς τα φρούτα και τα λαχανικά θεωρούνται παρορμητικές αγορές. Η ελκυστική εμφάνιση ανεβάζει την εικόνα του καταστήματος.

* Προϊόντα συμπληρωματικά της διατροφής βρίσκονται κοντά-κοντά, κυρίως για δική σας ευκολία, αλλά και για να ερεθίζουν τις παρορμητικές αγορές. Είναι πιο πιθανό να αγοράσετε "ντρέσινγκ" για σαλάτες εάν αυτό είναι κοντά στα λαχανικά.

* Το τμήμα με τα λουλούδια ελκύει επίσης τους παρορμητικούς αγοραστές.

* Τα ανοιχτά ψυγεία (βούτες) όχι μόνο επιτρέπουν στους πελάτες να διαλέγουν προϊόντα από οποιαδήποτε πλευρά, αλλά και επιβραδύνουν την κίνηση.

* Πιθανόν να αγοράζετε φρέσκο γάλα κάθε μέρα. Αυτός είναι και ο λόγος που τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι συνήθως στο πιο άβολο μέρος του καταστήματος και πάντα στο πίσω μέρος του. Δεν είναι πιθανό το να μπει κάποιος βιαστικά στο Σ/Μ να πάρει ένα μπουκάλι γάλα και να φύγει χωρίς να έχει πάρει τουλάχιστον 10 μηνύματα από τα κατάλληλα τοποθετημένα προϊόντα στα ράφια.

* Προϊόντα με έκπτωση βρίσκονται σε ειδικά εκθετήρια στο τέλος των διαδρόμων. Οι καταναλωτές το γνωρίζουν, το γνωρίζουν όμως και οι καταστηματάρχες και βάζουν πολλές φορές στο τέλος των διαδρόμων προϊόντα χωρίς έκπτωση.

* Το αρτοποιείο βρίσκεται συνήθως σε σημείο τέτοιο, ώστε οι μυρωδιές να προσελκύουν τον καταναλωτή πριν προλάβει να δει τα ψωμιά.

* Τελευταίο "κτύπημα" είναι τα προϊόντα υψηλού ποσοστού κέρδους, όπως μπαταρίες, τσίχλες, καραμέλες κ.α. που βρίσκονται πάντα μπροστά στα ταμεία, στην έξοδο του καταστήματος.

Ο κόσμος του λιανεμπορίου έχει υποστεί ραγδαίες αλλαγές την τελευταία δεκαετία. Πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα γέμισαν την αγορά. Χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, μικρές στολισμένες πολιτείες εξυπηρετούν τον πλέον δύσκολο και απαιτητικό καταναλωτή.

Είναι σημεία αγοράς όπου κανείς μπορεί να αγοράσει σχεδόν τα πάντα χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθεί, ακόμη και να πιει τον καφέ του ή να φάει το μεσημεριανό του.

Είναι αλήθεια βέβαια ότι ένας μη σωστά εκπαιδευμένος καταναλωτής μπορεί να παρασυρθεί και να αγοράσει προϊόντα που δεν είχε σκοπό να αγοράσει ποτέ.

Μια πρόσφατη έρευνα όμως, σχετική με τις αγορές στα μεγάλα πολυκαταστήματα, μεταξύ επιλεγμένων καταναλωτών έδειξε ότι μόνον ένα 6% γυρίζει σπίτι με πράγματα που δεν είχε πρόθεση να αγοράσει.

Σημαντικό επίσης είναι ότι τα 2/3 των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν ψωνίζουν χωρίς να έχουν πρώτα μία ολοκληρωμένη άποψη σχετικά με το πιο προϊόν χρειάζονται να αγοράσουν.

Η έρευνα αυτή όμως έδειξε και ότι:

* Οι άντρες παραδέχονται ότι ασχολούνται με τις αγορές περισσότερο από ό,τι ασχολούντο 5 χρόνια πριν, εν αντιθέσει με τις γυναίκες που ψωνίζουν λιγότερο.

* Όλοι εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι από τις αγορές τους, με την προϋπόθεση ότι το κατάστημα τους πρόσφερε σωστή εξυπηρέτηση. Οι περισσότεροι προτιμούσαν καταστήματα που τους παρείχαν την καλύτερη δυνατή βοήθεια κατά την αγορά.

* Η ποιότητα του προϊόντος σε σχέση με την τιμή του εμφανίστηκε ως ο δεύτερος πιο σημαντικός παράγοντας για τις αγορές τους.

Ο μεγαλύτερος αριθμός παραπόνων αφορούσε στην εξυπηρέτηση μέσα στα καταστήματα. Δυσκολία να βρεθεί κάποιος υπάλληλος για πληροφορίες, μεγάλες ουρές στα ταμεία, αλλά και δυσκολία να βρεθούν όλα τα ταμεία ανοικτά. Αρκετά παράπονα εκφράστηκαν για την αγενή συμπεριφορά των υπαλλήλων.

Η εμφάνιση πουλάει

Οι βιτρίνες δεν είναι πλέον τα παράθυρα των καταστημάτων, αλλά το μέσον βελτίωσης της εικόνας των εμπορευμάτων. Ο τρόπος διαρρύθμισης, η τοποθεσία των κυλιόμενων κλιμάκων και ο φωτισμός, είναι μελετημένα ώστε να αυξάνουν τις πωλήσεις του καταστήματος.

Είναι ευνόητο ότι όλα σκοπό έχουν να πείσουν τον καταναλωτή να αγοράζει από το συγκεκριμένο κατάστημα, αλλά και να αγοράζει περισσότερα από αυτά που είχε προγραμματίσει. Σαφέστατα όμως, όλα αυτά βοηθούν και τον καταναλωτή να ψωνίζει σε πολιτισμένο περιβάλλον, με την προϋπόθεση βέβαια ότι έχει μάθει να ψωνίζει σωστά. Μερικές από τις τεχνικές που βοηθούν το κατάστημα στην πώληση των προϊόντων είναι:

* Πάνω - κάτω: Οι κυλιόμενες σκάλες είναι για πολλά πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα το κεντρικό σημείο. Το γεγονός αυτό τις καθιστά ιδανικές για την προώθηση επώνυμων προϊόντων.

* Παρορμητικές αγορές: Τα καλλυντικά, το πιο επικερδές τμήμα των πολυκαταστημάτων, είναι σχεδόν πάντα κοντά στην είσοδο του καταστήματος. Οι χώροι είναι επινοικιασμένοι σε εταιρίες καλλυντικών, των οποίων υπάλληλοι μας ψεκάζουν με αρώματα και μας βάφουν με σκιές και κραγιόν. Τα εσώρουχα, οι τσάντες και τα κοσμήματα, είδη και αυτά υψηλής παρόρμησης, είναι συνήθως κοντά. Απόδειξη είναι ότι τα τμήματα τα οποία οι πελάτες επισκέπτονται αφού το προγραμματίσουν, όπως εκείνα των επίπλων, βρίσκονται στους "επάνω" ορόφους.

* Βιτρίνες: ένα αντικείμενο αξίας, όπως ένα ρολόι όταν βρίσκεται σε προσθήκη τζαμένια δίνει μία αίσθηση πολυτελείας και μεγαλύτερης αξίας. Όταν επιπλέον δεν έχει τιμή, θα πρέπει να περιμένετε τον πωλητή να σας βοηθήσει για την αγορά του.

* Προωθήσεις σε καλάθια: Πολλά πολυκαταστήματα χρησιμοποιούν τα καλάθια για την πώληση μικρού μεγέθους αντικειμένων. Τα προϊόντα που βρίσκονται μέσα στα καλάθια υπονοούν καλές αγορές. Αυτό βεβαίως δεν είναι απαραίτητο να συμβαίνει.

* Στο ύψος του ματιού: Οι ειδικοί πιστεύουν ότι οι καταναλωτές αγοράζουν ρούχα που υπάρχουν στα ράφια, σε όλα τα μεγέθη και σε μεγάλη γκάμα χρωμάτων. Τοποθετούν λοιπόν τις πιο πλήρεις σειρές τους στο επίπεδο των ματιών και τα "σπασμένα" νούμερα και χρώματα στα χαμηλότερα ράφια.

* Η γοητεία του καινούργιου: Τα πολυκαταστήματα πωλούν πολύ πιο εύκολα τα καινούργια ρούχα. Η καινούργια μόδα προσελκύει την προσοχή. Έτσι οι καινούργιες σειρές τοποθετούνται στο καλύτερο σημείο του καταστήματος ώστε ο καταναλωτής να τα εντοπίσει αμέσως.

* Λίγα επιπλέον: Εφόσον ο καταναλωτής έχει τελειώσει με τα ψώνια του και βρίσκεται στο ταμείο για να πληρώσει, τι ψυχή έχουν 10 ευρώ επιπλέον, για να αγοραστεί άλλο ένα αντικείμενο (χρήσιμο;). Αντικείμενα παρορμητικής αγοράς είναι τοποθετημένα στα ταμεία.

* Η μαγεία του κόκκινου: Αν δείτε κάτι κόκκινο, τότε έχει ανάψει το πράσινο μέσα σας για την αγορά. Το κόκκινο ξεσηκώνει, θα το δείτε παντού στα πολυκαταστήματα. Τα ζεστά ροζ, το ροδακινί και τα περλέ χρώματα, κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν όμορφα με τον εαυτό τους, γι' αυτό και συνήθως βρίσκουμε τέτοια χρώματα στα δοκιμαστήρια.

* Προσφορές: Ο καταναλωτής για να βρει το προϊόν της προσφοράς ψάχνει από ράφι σε ράφι και από διάδρομο σε διάδρομο. Έτσι περνάνε μπροστά από τα μάτια του εκατοντάδες ελκυστικά αγαθά που βρίσκονται φυσικά στην κανονική τιμή τους.

7 χρήσιμες συμβουλές για να ψωνίζετε με σύνεση και υπευθυνότητα, χωρίς περιττά έξοδα!

Όταν πηγαίνετε στο σούπερ μάρκετ:

1. Φροντίστε να έχετε ετοιμάσει από πριν έναν κατάλογο με τα είδη που χρειάζεστε.

2. Προσέξτε πολύ τις ειδικές προσφορές: εσείς θα κρίνετε εάν τελικά συμφέρει "να πληρώσετε δύο και να παίρνετε τρία" που ίσως να μη χρειάζεστε.

3. Αποφύγετε να αγοράζετε ένα προϊόν, όταν δεν σας είναι απαραίτητο.

4. Καθορίστε ένα συγκεκριμένο ποσό στις αγορές σας, για να μην σας "παρασύρουν" οι επιθυμίες της στιγμής.

5. Να επωφελείσθε από τις ευκαιρίες μόνο όταν είναι αναγκαίο.

6. Τα παιδιά είναι ευάλωτα στη διαφήμιση: Αποφεύγετε να ικανοποιείτε όλες τις επιθυμίες τους.

7. Μην ντρέπεστε να φύγετε από το σούπερ μάρκετ έχοντας κάνει λίγα ψώνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: