Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα

Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα
Γίνε εθελοντής - Βοήθησε οικονομικά κάνοντας δώρα στα παιδιά

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010

Εξεταστική για την SIEMENS : Δεν έχει ΟΡΙΣΤΙΚΑ παραληφθεί το C4Ι (και λοιπα πολλα...)

Σύμφωνα με έγγραφη απάντηση που απεστάλη από τον υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στην εξεταστική επιτροπή για την πορεία εκτέλεσης του έργου ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων C4 I, προκύπτει ότι δεν έχει γίνει έγκριση της οριστικής παραλαβής του έργου.

Σύμφωνα με έγγραφο του προϊσταμένου του Κλάδου Οικονομοτεχνικών και Πληροφορικής της ΕΛΑΣ, υποστρατήγου Βασιλείου Δασκαλάκη, η συμβατική παραλαβή του έργου έγινε στις 14/11/08 με σχετικό πρωτόκολλο οριστικής ποιοτικής και ποσοτικής παραλαβής του συντάχθηκε από την αρμόδια επιτροπή.

Πλην όμως, η οριστική παραλαβή σταμάτησε επί θητείας του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών Χρήστου Μαρκογιαννάκη και το θέμα βρίσκεται σε εκκρεμότητα με συνέπεια ο προμηθευτής να έχει ήδη προσφύγει στη Διαιτησία, όπου ζητεί τα οφειλόμενα με την ολοκλήρωση του έργου σε αυτόν συμβατικά ποσά (36.900.810 ευρώ) καθώς και άλλες παράλληλες με το έργο αξιώσεις, ήτοι πρόσθετες εργασίες, τόκοι υπερημερίας, καταβολή ΦΠΑ κλπ. με αποτέλεσμα το συνολικώς ζητούμενο ποσό από τον προμηθευτή να ανέρχεται στα 70.246.683 ευρώ.

Ίδια στάση αναμονής τήρησε και ο νέος υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης όταν στις 27/10/2009 με νέο πρωτόκολλο η επιτροπή παραλαβής του έργου προέβη στην απόρριψη επτά υποσυστημάτων για τον ουσιώδη λόγο ότι «δεν παρασχέθηκε η οφειλόμενη εκπαίδευση στους διαχειριστές του συστήματος, ούτε έχει εξασφαλιστεί η απαιτούμενη μεταφορά τεχνογνωσίας για να λειτουργήσει το σύστημα C4 I αποτελεσματικά.

Κατά το ίδιο έγγραφο «εφόσον εγκριθεί η γενομένη με το από 14/11/2008 πρωτόκολλο ποιοτική και ποσοτική παραλαβή του συστήματος» από τα 36,9 εκ. που έχει να λάβει ο προμηθευτής θα παρακρατηθεί ποσό 23,5 εκ. ευρώ για αποκλίσεις και ελλείψεις του συστήματος.

Εξάλλου με σημερινή του δήλωση ο πρώην υπουργός Μεταφορών των κυβερνήσεων Κ. Σημίτη Χρήστος Βερελής, διαψεύδει ότι βρίσκεται ο ίδιος πίσω από την αποπομπή του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Νίκου Μανασή, γιατί, όπως σημειώνει από τον Σεπτέμβριο του 2001 το υπουργείο Μεταφορών έπαψε να εποπτεύει τον ΟΤΕ αφού το ποσοστό του Δημοσίου μειώθηκε κάτω από 50%.

Αντιθέτως, συμπληρώνει, ο πρώην υπουργός, στους λόγους απομάκρυνσης του κ. Μανασή από τον ΟΤΕ, πέραν της υπόθεσης ΓΕΡΜΑΝΟΣ, ήταν και η πρόταση παραπομπής του για κακούργημα το Δεκέμβριο του 2001 για υπόθεση σύμβασης 10 δισ. δρχ., τα προσκόμματα που δημιούργησε στην απελευθέρωση της αγοράς τηλεπικοινωνιών και στην προβληματική σχέση του ΟΤΕ με νεοσύστατη τότε την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Αργά το βράδυ έγινε γνωστό ότι χθες κατατέθηκε στην εξεταστική επιτροπή έγγραφο υπόμνημα του πρώην υπουργού και βουλευτού της ΝΔ Γιάννη Κεφαλογιάννη, ο οποίος είχε διατελέσει αναπληρωτής υπουργός στην οικουμενική κυβέρνηση του Ξενοφώντα Ζολώτα.

Στο υπόμνημα αναφέρεται όλη η προϊστορία από τη δημιουργία της ΕΛΒΗΛ το 1977, ως την είσοδο των συστημάτων ERICSON -ΙΝTRACOM και SIEMENS HELLAS.

Αναφέρεται ακόμη στην απόφαση του ΔΣ του ΟΤΕ στην περίοδο της Οικουμενικής για προμήθεια 470.000 ψηφιακών παροχών με απευθείας ανάθεση, στην άρνηση του τότε υπουργικού συμβουλίου, στην εμπλοκή των πολιτικών αρχηγών - Μητσοτάκη, Παπανδρέου, Φλωράκη - και την ανατροπή της ομόφωνης απόφασης του υπουργικού συμβουλίου, στη δική του παραίτηση, μία ακριβώς ημέρα «πριν τη μεθοδευμένη παραίτηση της οικουμενικής κυβέρνησης»:

«Ουσιαστικά η διαπλοκή και η ανάμειξη της SIEMENS με το πολιτικό σύστημα αρχίζει από τότε», κλείνει το υπόμνημά του ο κ. Κεφαλογιάννης, δηλώνοντας πρόθυμος να εξεταστεί από την εξεταστική επιτροπή.

Από την Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια: