Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα

Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα
Γίνε εθελοντής - Βοήθησε οικονομικά κάνοντας δώρα στα παιδιά

Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

KINA - KATAΡ : Η ατζεντα των επενδύσεων

Περισσότερα από 15 δισ. ευρώ αναμένει η κυβέρνηση πως θα εισρεύσουν στη χώρα μας από αραβικά και κινεζικά κεφάλαια.

Παράλληλα, με την απελευθέρωση του ΕΣΠΑ και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ελπίζει πως θα αναθερμάνει την εγχώρια αγορά, για να ανακόψει την ύφεση, να σταματήσει την επέλαση της ανεργίας και να βάλει ξανά την Ελλάδα στον δρόμο της ανάπτυξης.

Προϋπόθεση εκ των ων ουκ άνευ για να βγει το μνημόνιο και να μην απαιτηθούν και νέες θυσίες.

Τα επενδυτικά σχέδια των Κινέζων
Ναυτιλία, μεταφορές και τηλεπικοινωνίες στο επίκεντρο

Μετά το μνημόνιο με το Κατάρ, ο πρωθυπουργός δέχεται σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου τον πρωθυπουργό του λεγόμενου «κίτρινου γίγαντα», Γουέν Τζιαμπάο.

Στο επίκεντρο των συζητήσεων θα βρεθούν τα επενδυτικά ενδιαφέροντα των Κινέζων, που φαίνεται να έχουν επιλέξει τη χώρα μας ως «πύλη», προκειμένου τα προϊόντα τους να διακινηθούν στην Ευρώπη.

Προσοχή, όμως, «όταν μιλάμε για κινεζικά προϊόντα δεν μιλάμε για τις «μαϊμούδες», αλλά για τις μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες που παράγουν εκεί τα προϊόντα τους».

Σύμφωνα με πληροφορίες οι Κινέζοι ενδιαφέρονται κυρίως για τη ναυτιλία και το εμπόριο. Το σχέδιό τους περιλαμβάνει συγκεκριμένα πρότζεκτ:

Για τη δημιουργία εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο. Θέλουν να έχουν στην άκρη της Ευρώπης έναν χώρο που θα μπορούν να αποθηκεύουν και να διακινούν τα προϊόντα τους, ανεξαρτήτως των διακυμάνσεων στις διάφορες αγορές.

Την επέκταση της συνεργασίας τους με τον ΟΛΠ. Αν και υπάρχει το θέμα της οφειλής του ΦΠΑ ακόμη, οι Κινέζοι εταίροι του ΟΛΠ θεωρούν τη συνεργασία επικερδή και θέλουν να τη διευρύνουν.

Αναζητούν λιμάνι στη Β.Ελλάδα, με προτίμηση της Θεσσαλονίκης. Το πλεονέκτημα της εγγύτητας στη βαλκανική ενδοχώρα και τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης είναι προφανές.

Εχουν καταθέσει πρόταση για τη δημιουργία ναυπηγείου και ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης σε νησί του Αιγαίου ή την Κρήτη, προκειμένου να κατευθύνουν εκεί τμήμα του εμπορικού τους στόλου. Ωστε να μην είναι υποχρεωμένα τα καράβια τους να βγαίνουν από τον νότιο δίαυλο της Μεσογείου.

Ζητούν από τη χώρα μας την αποστολή αγροτικών προϊόντων ονομασίας προέλευσης, όπως λάδι και φέτα. Στο πλαίσιο αυτό, είναι διατεθειμένοι να μας προσφέρουν τεχνογνωσία για την οργάνωση της ελληνικής παραγωγής, ώστε να αποκτήσει το απαραίτητο μέγεθος για να πραγματοποιεί εξαγωγές.

Προωθούν αεροπορική συνεργασία, για να ενισχυθεί η γραμμή Αθήνα- Πεκίνο. Τη θέλουν τόσο για τον διμερή τουρισμό, όσο και για να υπάρχει ένα ακόμη δρομολόγιο για να δέχονται τουρίστες από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Εμφανίζονται πρόθυμοι να επενδύσουν σε ελληνικά ομόλογα. Οχι να αγοράσουν μέρος του χρέους, όπως ήταν μια φήμη πριν από αρκετούς μήνες, αλλά να στηρίξουν την Ελλάδα όταν αυτή αποφασίσει να βγει στις αγορές. Να μην είναι μόνη της με τα μεγάλα επενδυτικά ιδρύματα, τα οποία άλλα λίγο και άλλα περισσότερο αποτελούν μέρος τους προβλήματός της.

Ζητούν ως «αντάλλαγμα» συμμετοχή σε ελληνικό τραπεζικό φορέα. Θέλουν να έχουν μια χρηματοοικομονομική βάση στην Ευρώπη και αυτό τον στόχο τον προωθούν σε αρκετές χώρες.

Παραμένει το ενδιαφέρον τους για τον ΟΣΕ, καθώς τα τρένα αποτελούν προνομιακό μέσο για τη μεταφορά των προϊόντων τους από τα ελληνικά λιμάνια στην ευρωπαϊκή ενδοχώρα.

Εμφανίζονται πρόθυμοι να ανοίξουν κάποιους από τους δορυφόρους τους σε ελληνικές εταιρείες και το ελληνικό κράτος. Είναι ο πιο σύντομος δρόμος για να ενισχυθεί η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών.

Οι Κινέζοι εμφανίζονται ανοιχτοί στο να χρησιμοποιήσουν ελληνικό εργατικό δυναμικό, ακόμη και να φιλοξενήσουν Ελληνες εργαζόμενους και ελληνικές εταιρείες στα έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη στη χώρα τους. «Ξέρουν ότι ο Ελληνας κοστίζει πιο ακριβά, αλλά αυτό είναι μέρος του τιμήματος αν θέλουν να μπουν για τα καλά στη χώρα μας», επισημαίνουν κυβερνητικοί παράγοντες.

Τα επενδυτικά σχέδια των Αράβων
Επικεντρώνουν στο real estate και στον τουρισμό

Oι Αραβες δείχνουν να προτιμούν τους τομείς του real estate και του τουρισμού. Το σχέδιο του Κατάρ και άλλων αραβικών κεφαλαίων περιλαμβάνει διάφορες επενδύσεις:

Στον χώρο του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επένδυση θα περιλαμβάνει κατοικίες, αθλητικές εγκαταστάσεις, χώρο παιδικής διασκέδασης, θέατρο και κινηματογράφο, με το μεγαλύτερο μέρος όμως της έκτασης να γίνεται πάρκο.

Το ενδιαφέρον όπως επεκτείνεται σε όλη την παραλιακή, μέχρι το Σούνιο, τη λεγόμενη «Ριβιέρα του Σαρωνικού». Εκεί μπορεί να γίνει το καζίνο που δεν θα γίνει στο Ελληνικό, αν και το αρχικό σενάριο θέλει να βρεθεί όπως χώρος εντός του οικοδομικού ιστού του λεκανοπεδίου. Το πολιτικό κόστος, όμως, θα είναι μεγάλο και η κυβέρνηση είναι διστακτική.

Ξενοδοχειακές μονάδες σε περιοχές με τεράστιες παραλίες, όπως η Λάρισα, η Κατερίνη και η ανατολική Μακεδονία.

Ενδιαφέρονται, ακόμη, για την κατασκευή μαρίνων, προκειμένου να δένουν στα ελληνικά νησιά τα τουριστικά σκάφη.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνουν για τον τομέα της κρουαζιέρας, δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλο κοινό στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

Ενα από τα θέματα για τα οποία έχουν «σκανάρει» τη Στερεά Ελλάδα και την Ηπειρο είναι τα θεματικά πάρκα, για τα οποία πιστεύουν πως θα δείξουν ενδιαφέρον οι Ελληνες καταναλωτές.

Εμφανίζονται και αυτοί πρόθυμοι να απορροφήσουν από την Ελλάδα αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα.

Πρόθυμοι είναι να βάλουν πλάτη και στον τομέα της ενέργειας, καθώς η χώρα μας παραμένει εξαρτημένη σε μεγάλο βαθμό από το πετρέλαιο.

Ισχυρό είναι το ενδιαφέρον τους για συνεργασία με ελληνικές εταιρείες και τράπεζες. Για τα αραβικά κεφάλαια τα ελληνικά τραπεζικά ιδρύματα και η ελληνική βιομηχανία αποτελούν δύο προσοδοφόρους προορισμούς.

Ενδιαφέρον δείχνουν και για το λιανεμπόριο, καθώς η ελληνική αγορά παρά την ύφεση παραμένει δυναμική και αναπτυσσόμενη.

Κυρίως, όμως, ενδιαφέρονται για ελληνικές επενδύσεις στις χώρες τους, κάτι που θα προσφέρει θέσεις εργασίας σε Ελληνες, έστω και στο εξωτερικό.

ΗΠΑ - Βρετανία
Συνεργασίες με ΑΕΙ - νοσοκομεία

Η κυβέρνηση έχει στα σκαριά και συνεργασίες με εκπαιδευτικά και νοσηλευτικά ιδρύματα των ΗΠΑ και της Μεγάλης Βρετανίας, προκειμένου να συνάψουν συμφωνίες συνεργασίες με ελληνικά πανεπιστήμια και νοσοκομεία.

Με αυτά τα προγράμματα, η Ελλάδα φιλοδοξεί πως μπορεί να γίνει ένας ενδιάμεσος και φθηνότερος σταθμός για εκπαιδευτικές και ιατρικές υπηρεσίες στην ευρύτερη περιοχή.

Πρόκειται για δύο τομείς που για δεκαετίες αποτελούν πηγή εξαγωγής συναλλάγματος, καθώς χιλιάδες Ελληνες σπουδάζουν ή αναζητούν λύσεις σε θέματα υγείας σε άλλες χώρες.

Από τις ευρωπαϊκές χώρες η κυβέρνηση αναμένει επενδύσεις και τεχνογνωσία στους τομείς του περιβάλλοντος, της πράσινης ενέργειας και της καινοτομίας.

Εκτιμά ότι οι μεγάλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως η Γερμανία και η Γαλλία, αλλά και οι Σκανδιναβικές χώρες θα αξιοποιήσουν όπως ευκαιρίες που όπως δίνει η επιλογή όπως χώρας όπως να αλλάξει μοντέλο ανάπτυξης.

Σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται έργα όπως:

- Το φωτοβολταϊκό πάρκο στην Πτολεμαΐδα.

- Αιολικά πάρκα στο Αιγαίο και το Ιόνιο.

- Εργοστάσια επεξεργασίας απορριμμάτων σε όλες τις περιφέρειες.

- Υδροηλεκτρικοί σταθμοί, «ανακύκλωση» νερού, επεξεργασία λυμάτων.

- Τεχνικές προστασίας των δασών, της χλωρίδας και της πανίδας.

- Συστήματα κομποστοποίησης απορριμμάτων για οικιακή χρήση.

- Συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας στα σπίτια, τις βιομηχανίες και τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις.

Ξεχωριστή κατηγορία αποτελούν τα συγχρηματοδοτούμενα έργα υποδομών, που μπορεί να γίνουν και με τη μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης, δεδομένης της οικονομικής στενότητας του Δημοσίου.

Μ. Χρυσοχοΐδης και Δ. Ρέππας έχουν πλέον τον πρώτο λόγο για τη δρομολόγηση των σχετικών έργων, ενώ οι αντιρρήσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος θα ξεπεραστούν μέσα από τις διαδικασίες του fast track.

Αλλωστε, την ευθύνη για την ανάπτυξη έχουν αναλάβει από κοινού δύο βαριά χαρτιά της κυβέρνησης, ο Θ. Πάγκαλος και ο Χ. Παμπούκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: