Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα

Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα
Γίνε εθελοντής - Βοήθησε οικονομικά κάνοντας δώρα στα παιδιά

Σάββατο, 12 Δεκεμβρίου 2009

ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑΣ - Από τα Πρακτικά της Βουλής Παρασευής 13/11/2009

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, συνεχίζουμε τη συζήτηση των επικαίρων ερωτήσεων. Με την άδεια του Σώματος θα θέλαμε να προηγηθεί –επειδή ο Υπουργός πρέπει να συμμετάσχει στο ΚΥΣΕΑ- η με αριθμό 69/10.11.2009 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Γεωργίου Μαυρίκου προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Εθνικής Άμυνας, σχετικά με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά κ.λπ.

Η ερώτηση του κυρίου συναδέλφου έχει ως εξής:

«Η Γερμανική εταιρεία Thyssen Kroupp, ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αφού «τσέπωσε» περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ από κρατικές παραγγελίες συμβάσεις υποβρυχίων (τέσσερα καινούρια, τρία επισκευαζόμενα) δεν παρέδωσε σχεδόν κανένα, απειλεί και εκβιάζει, παίζοντας διάφορα «παιχνίδια» σε βάρος του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας και των 1.400 εργαζομένων σε αυτό.
Ήδη έχει ανακοινώσει ότι σταματάει να πληρώνει τους εργαζόμενους και ετοιμάζεται να αποχωρήσει.
Είναι εξάλλου γνωστό ότι κατά την παραμονή της στο Ναυπηγείο όχι μόνο δεν εξασφάλισε ούτε μια καινούρια παραγγελία, απεναντίας τεμάχισε το Ναυπηγείο (ιδιωτικό λιμάνι – εταιρεία τροχαίου υλικού), πούλησε περιουσιακά του στοιχεία με μεγάλα θύματα τους εκατόν εξήντα εναπομείναντες εργαζομένους στο τροχαίο υλικό το οποίο αποσχίστηκε και πουλήθηκε σαν ξεχωριστή εταιρεία.
Οι εκατόν εξήντα εργαζόμενοι μένουν απλήρωτοι εδώ και επτά μήνες, αφού ο υποτιθέμενος ιδιοκτήτης είναι εξαφανισμένος και αντιμετωπίζουν το φάσμα της εξαθλίωσης και της ανεργίας.
Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί τι μέτρα πρόκειται να πάρει η Κυβέρνηση για τη συνέχιση της λειτουργίας της επιχείρησης και την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας μαζί και των εκατόν εξήντα στο τροχαίο υλικό, με επαναφορά αυτών των εργαζομένων στο υπόλοιπο προσωπικό του Ναυπηγείου.
Τώρα που η ιδιωτικοποίηση του Ναυπηγείου απέτυχε και η εταιρεία διαλύεται με τα γνωστά σ’ αυτές τις περιπτώσεις αποτελέσματα για τους εργαζόμενους, είναι διατεθειμένη να επαναφέρει το Ναυπηγείο κάτω από κρατικό έλεγχο με προοπτική τη συγκρότηση του Δημοσίου Ενιαίου Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας ή θα επιμείνει να στηρίζει τις επενδυτικές επιλογές του κεφαλαίου στη Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία με προδιαγραμμένα αποτελέσματα;».

Θα απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός Άμυνας κ. Παναγιώτης Μπεγλίτης.Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Κύριε Πρόεδρε, ευχαριστώ, όπως ευχαριστώ και το συνάδελφο του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας για την ερώτηση, γιατί μας δίνει την ευκαιρία να πούμε ότι συμμεριζόμαστε πράγματι την κοινωνική ευαισθησία απέναντι στους εκατοντάδες εργαζόμενους στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Όμως, θα ήθελα να πω ότι δεν συμμερίζομαι τη μονοπώληση της κοινωνικής ευαισθησίας, γιατί και για μας είναι κοινωνική, πολιτική και εθνική ευθύνη η υπεράσπιση της εργασίας όλων των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, συμπεριλαμβανομένων και των εργαζομένων που μένουν σήμερα απλήρωτοι.
Όμως, κύριε Πρόεδρε, κύριοι συνάδελφοι, βρεθήκαμε μπροστά σε μία κατάσταση τετελεσμένων γεγονότων την οποία κληθήκαμε να διαχειριστούμε μόλις ανέλαβε η Κυβέρνηση τη διακυβέρνηση της χώρας.
Κανείς δεν πρέπει να ξεχνά ότι η γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp μόλις το Σεπτέμβριο, στα μέσα Σεπτεμβρίου του 2009, προχώρησε στη μονομερή καταγγελία των δύο συμβάσεων, των συμβάσεων του 2000 για την κατασκευή τεσσάρων υποβρυχίων και της σύμβασης του 2002 για τον εκσυγχρονισμό ακόμα τριών υποβρυχίων.
Είπαμε, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ο Υπουργός κ. Βενιζέλος και εγώ, ευθύς εξ αρχής πολλές φορές ότι δεν πρόκειται κάτω από μία πρακτική τετελεσμένων η Κυβέρνηση να υποχωρήσει σε εκβιασμούς της ThyssenKrupp.
Και μόλις αναλάβαμε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και ο κ. Βενιζέλος και εγώ καλέσαμε αμέσως εκπροσώπους της γερμανικής εταιρείας για να τους θέσουμε μπροστά στην ευθύνη τους, στη συμβατική τους ευθύνη στο πλαίσιο της καλής συναλλακτικής πίστης. Διότι, κύριε συνάδελφε, έχουμε όπλα στα χέρια μας.
Η ίδια η σύμβαση ιδιωτικοποίησης του 2002 δεν εκχωρεί εν λευκώ στην εταιρεία όλες τις δυνατότητες να τελεί ή να κηρύσσει διαδικασία πτώχευσης ή να αποφασίζει παύση πληρωμών ή να παίζει παιχνίδια για εξαγορά της εταιρείας. Αυτό το μήνυμα πέρασε και πέρασε με τον πιο καθαρό τρόπο.
Διαμορφώσαμε ένα απόλυτα καθαρό πλαίσιο όσον αφορά στις ευθύνες και τις αρμοδιότητες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με στόχο την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος και την υπεράσπιση των αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων και ιδιαίτερα του Πολεμικού Ναυτικού με δύο ακόμα στόχους. Την υπεράσπιση των θέσεων εργασίας και βεβαίως πάνω απ’ όλα την υπεράσπιση μιας εθνικής ναυπηγικής πολιτικής και ναυπηγοεπισκευαστικής πολιτικής που έχει ανάγκη η χώρα.
Θέλουμε να διαβεβαιώσουμε την Εθνική Αντιπροσωπεία και μέσω αυτής τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά συμπεριλαμβανομένων –το επισημαίνω- και των εκατόν εξήντα εργαζομένων που μένουν σήμερα απλήρωτοι ότι η Κυβέρνησή μας, η ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, όλα τα συναρμόδια Υπουργεία θα υπερασπιστούμε αυτό το πλαίσιο και πάνω απ’ όλα θα υπερασπιστούμε την αναπτυξιακή προοπτική των Ναυπηγείων.
Γνωρίζουμε καλύτερα απ’ όλους ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μπορούν να αποτελέσουν ένα δυναμικό εταίρο στο πλαίσιο ενός ευρύτερου κοινοπρακτικού εταιρικού σχήματος και, βεβαίως, για την υπεράσπιση των εθνικών συμφερόντων των ενόπλων δυνάμεων και της άμυνας της χώρας, αλλά κυρίως και κατά πρώτο λόγο της αναβάθμισης των ναυπηγείων για την υπεράσπιση ευρύτερα των ναυπηγικών συμφερόντων της χώρας.
Υπάρχει ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.
Είναι το ανθρώπινο δυναμικό, το επιστημονικό και εργατοτεχνικό προσωπικό. Δεν θα το αφήσουμε στην τύχη.
Θα συνεχιστούν κανονικά, υπό κανονικές συνθήκες οι πληρωμές μισθών και ημερομισθίων. Όπως επίσης θα συνεχιστεί κανονικά με βάση το συμβατικό πλαίσιο υποχρεώσεων η καταβολή, βεβαίως πάντα με προσοχή, αυτών που οφείλει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στο πλαίσιο της εκτέλεσης των συμβάσεων.
Και βεβαίως, σύντομα –και εγγυούμαστε γι’ αυτό- θα ολοκληρωθεί η κατασκευή των τριών υποβρυχίων, ώστε να τεθούν σε άσκηση και δοκιμασία εν πλω και θα προχωρήσουμε αμέσως μετά και στη σύμβαση για την κατασκευή, σύμφωνα με τα συμφέροντα της χώρας, των δύο άλλων υποβρυχίων.
Πάνω απ’ όλα, όμως –και θέλω τελειώνοντας την απάντησή μου να το τονίσω στην εθνική αντιπροσωπεία- θα υπερασπιστούμε την αναπτυξιακή προοπτική και το μέλλον των ναυπηγείων και, βεβαίως, τη δυναμική θέση των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Σας ευχαριστούμε πολύ, κύριε Υπουργέ. Το λόγο έχει για τρία λεπτά ο ερωτών Βουλευτής του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Γεώργιος Μαυρίκος.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΙΚΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Κύριε Υπουργέ, το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας ήταν και είναι το μοναδικό Κόμμα, που σε σχέση με τα ζητήματα της ναυπηγικής και της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στήριζε και στηρίζει την άποψη ότι κανένα ναυπηγείο δεν έπρεπε να ιδιωτικοποιηθεί και ότι θα έπρεπε ο συγκεκριμένος τομέας να είναι κάτω από ενιαίο δημόσιο τομέα ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, γιατί είναι τομέας νευραλγικός. Σχετίζεται με τη γεωγραφική θέση της χώρας.
Έχει μια παράδοση χιλιετηρίδων.
Μπορεί κανείς -χωρίς να υπερβάλλει- να πει ότι ακόμη και από την εποχή του τρωικού πολέμου έχει παράδοση αυτός ο λαός σε μια σειρά τέτοιες δραστηριότητες. Είναι τομέας που έχει σχέση με την ίδια την εθνική άμυνα.
Είναι ένας τομέας στον οποίο είναι συσσωρευμένη γνώση και εμπειρία μεγάλη στην εργατική τάξη και στους απασχολούμενους σε όλα τα ναυπηγεία.
Με βάση, λοιπόν, όλα αυτά τα ζητήματα, πιστεύουμε ότι η θέση αυτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας ήταν και είναι μια θέση που υπηρετεί όχι μονάχα τους εργαζόμενους, αλλά συνολικότερα τη διαδικασία σε αυτόν το συγκεκριμένο τομέα.
Τα έχουμε υπογραμμίσει, τα έχουμε πει, τα έχουμε καταθέσει γραπτά, κατ’ επανάληψη, τα έχουμε βροντοφωνάξει, τα έχουν απαιτήσει οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, αλλά, δυστυχώς, στου κουφού την πόρτα –είτε με κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας είτε με κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ.- τίποτα απ’ όλα αυτά δεν εισακούστηκαν.
Έγιναν εγκλήματα, κύριε Υπουργέ, εγκλήματα για τα οποία υπάρχουν και φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί.
Η περίπτωση του Σκαραμαγκά τα μαρτυράει όλα, τα δείχνει όλα και, κατά την άποψή μας, είναι ένα πραγματικά μεγάλο σκάνδαλο, όταν σκεφτεί και αναλογιστεί κανένας τα εξής:
Πρώτον, το 2002 πουλήθηκε –στην ουσία εκχωρήθηκε, χαρίστηκε- το ναυπηγείο στη ThyssenKrupp –περίπου γύρα στα 4 εκατομμύρια ευρώ- και ταυτόχρονα την ίδια στιγμή δόθηκαν στη ThyssenKrupp παραγγελίες 4 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Πουλήθηκε το ναυπηγείο 4 εκατομμύρια ευρώ και την ίδια στιγμή δόθηκαν 4 και 4,5 δισεκατομμύρια παραγγελίες.
Παρέλαβε καμία ελληνική κυβέρνηση κανένα από τα υποβρύχια, κύριε Υπουργέ, μέχρι σήμερα; Κανένα υποβρύχιο.
Πήρε η ThyssenKrupp κάποια καινούργια παραγγελία; Καμιά καινούργια παραγγελία.
Τότε για τι μιλάμε; Να γιατί τα λέμε εμείς.
Και να σημειώσει κανένας ότι και το υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ -το πρώτο- έγινε στο Κίελο. Δεν έγινε στον Σκαραμαγκά.
Άρα, λοιπόν, η άποψη που έχουμε είναι ότι όλα αυτά συνθέτουν ένα μεγάλο σκάνδαλο, που τελικά τα ζητήματα της SIEMENS και το σκάνδαλο SIEMENS μοιάζει να είναι μπροστά σε όλα αυτά περίπου επιδόρπιο, γιατί μιλάμε για ιλιγγιώδη νούμερα.
Υπάρχουν δημοσιεύματα, κύριε Υπουργέ, τα οποία δεν έχουν διαψευστεί ότι η κυρία Κατσέλη προχθές τη νύκτα έκανε συζητήσεις με τη G.B. MORGAN.
Το αναθέτετε δηλαδή, σε μία εταιρεία η οποία λεηλάτησε τα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων με το γνωστό δομημένο ομόλογο της προηγούμενης κυβέρνησης και βάζετε σήμερα εσείς πάλι το λύκο να φυλάξει τα πρόβατα.
Με βάσει όλα αυτά για εμάς τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν σήμερα είναι πολύ συγκεκριμένα. Πρώτον, 160 εργαζόμενοι στο τροχαίο υλικό.
Η επιχείρηση έχει γίνει φαντομάς. Είναι επτά μήνες απλήρωτοι.Λίγο πριν ακούσαμε, κύριε Μπεγλίτη, τον κύριο Πρωθυπουργό να λέει ότι υπάρχουν πράγματα που είναι αυτονόητα και μίλησε για την εργασιακή ζούγκλα.
Και αναρωτιέμαι και λέω, δεν είναι αυτονόητο ότι πρέπει οι 160 εργαζόμενοι να πάρουν το μισθό τους;
Δεν είναι αυτονόητο ότι δεν μπορεί να υπάρχει αυτή η ζούγκλα, να είναι εξαφανισμένη η εργοδοσία;
Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε, ρωτώντας τον κύριο Υπουργό το εξής:
Τι θα κάνετε γι’ αυτούς τους εργαζόμενους;
Τι θα κάνετε για να εξασφαλιστεί η δουλειά των 1400 εργαζομένων που σήμερα εργάζονται στο Σκαραμαγκά;
Τι συγκεκριμένα μέτρα θα πάρετε αν τελικά με βάσει όλα αυτά -αφού περίτρανα επιβεβαιώνεται πια ότι απέτυχε η ιδιωτικοποίηση και αποτελεί ένα μεγάλο σκάνδαλο- θα επανακρατικοποιηθεί το ναυπηγείο, ούτως ώστε να ανοίξει ένας δρόμος, να μείνει μία οδός ανοικτή γι’ αυτή την πρόταση που αναφέραμε αρχικά, η οποία πιστεύουμε ότι από την ίδια την πράξη έχει επιβεβαιωθεί και είναι η μόνη πραγματικά συμφέρουσα διέξοδος;Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Θα απαντήσει ο κ. Μπεγλίτης.Ορίστε, κύριε Υφυπουργέ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας): Αγαπητέ, κύριε συνάδελφε, θα ήθελα κατ’ αρχήν να επισημάνω ότι σ’ αυτή την πολύ κρίσιμη και δύσκολη στιγμή που περνούν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά το δίλημμα δεν είναι η ιδιωτικοποίηση ή κρατικοποίηση.
Πρέπει να υπερβούμε αυτό το δίλημμα, εάν θέλουμε να συμβάλουμε στην επιβίωση των ναυπηγείων, εάν θέλουμε να προσδώσουμε μία ισχυρή, εθνική, αναπτυξιακή προοπτική στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Εάν εγκλωβιστούμε σε ιδεολογικές προσεγγίσεις γύρω από την τύχη των ναυπηγείων, φοβάμαι, κύριε συνάδελφε, ότι θα ξαναγυρίσουμε το χρόνο πίσω, στη βαθιά κρίση των ναυπηγείων στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 και στα μέσα της δεκαετίας του ΄90.
Γιατί ήθελα να θυμίσω κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι με τη σύμφωνη γνώμη, τη θετική γνώμη του Σωματείου Εργαζομένων, τελικά περάσαμε σε ένα μετοχικό σχήμα 51% της ΕΤΕΒΑ το 1995, 49% το Σωματείο Εργαζομένων.
Και ήταν και οι εργαζόμενοι, επειδή έβλεπαν το εργασιακό τους μέλλον σ’ αυτή την προοπτική που άνοιξε το 2001 η σύμβαση ιδιωτικοποίησης.
Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι είχαν συμφωνήσει και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, κύριε συνάδελφε, είχαν ζητήσει από την τότε κυβέρνηση και από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας να βοηθήσει η Κυβέρνηση τη νέα ιδιοκτησία για να μπορέσουν και να κρατηθούν οι θέσεις εργασίας και να αναπτυχθεί το ναυπηγείο, να μην απαξιωθεί δηλαδή, η παραγωγική δυναμική και η δομή των ναυπηγείων.Άρα, λοιπόν, και σήμερα η προσπάθεια που κάνουμε, κύριε συνάδελφε, είναι ακριβώς να διασφαλίσουμε, εάν θέλετε ακόμα και να αυξήσουμε τις θέσεις εργασίας.
Πώς θα το κάνουμε αυτό; Δεν έχει κανένα δικαίωμα η γερμανική εταιρεία, η ιδιοκτήτρια, η μητρική εταιρεία Thyssen Kroupp να παίξει με τις αγωνίες και με τις θέσεις εργασίας. Γι’ αυτό είπαμε ότι θα διασφαλίσουμε τα δικαιώματα των εργαζομένων, κάνοντας και ασκώντας όλα τα δικαιώματα που μας παρέχει η σύμβαση ιδιωτικοποίησης.
Είπαμε ότι οφείλει η Thyssen Kroupp να βρει, να αναζητήσει ομίλους, εταιρικά κοινοπρακτικά σχήματα υπό τον έλεγχο –το τονίζω- του δημοσίου.
Έχει ακόμα και σ’ αυτή την κατάσταση της ιδιωτικοποίησης το δημόσιο λόγο και ισχυρό λόγο και έχει έλεγχο που μπορεί να τον ασκήσει.
Άρα, λοιπόν, το δημόσιο το κράτος, τα συναρμόδια Υπουργεία θα είναι δυναμικά παρόντα σ’ αυτή τη διαδικασία. (XF)(1TR)Είπαμε επίσης για λόγους υπεράσπισης της διαφάνειας ότι θα ανατεθεί σε ένα διεθνή αξιολογικό οίκο, στην προκειμένη περίπτωση όπως είπατε στη JP Morgan, να αξιολογήσει, να ελέγξει όλες τις προτάσεις.
Τι ακριβώς να ελέγξει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι;
Να ελέγξει τη χρηματοπιστωτική και χρηματοοικονομική αξιοπιστία;
Να ελέγξει την επιχειρηματική φερεγγυότητα και το βάθος το επιχειρηματικό όλων των προτάσεων που θα υποβληθούν.
Και πιστεύουμε ότι είναι μια ασφαλής, κατά το δυνατόν ασφαλής, εγγύηση αυτή η διαδικασία που επιλέξαμε, που υπερασπίζεται τα συμφέροντα του δημοσίου, το δημόσιο συμφέρον, που υπερασπίζεται το αναπτυξιακό μέλλον των ναυπηγείων και πάνω απ’ όλα που υπερασπίζεται το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων.
Τελειώνω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με κάτι. Επειδή μπήκατε και στα επιμέρους θέματα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ολοκληρώνoνται και θα παραδοθούν σύντομα τα τρία υποβρύχια, όπως επίσης θα προχωρήσουμε και στην εφαρμογή, στην υλοποίηση της δεύτερης σύμβασης για τα υποβρύχια του 2002.
Το είπα και στην αρχική μου απάντηση. Αυτό είναι ένα οξυγόνο και για τα ναυπηγεία και για τους εργαζόμενους. Και τονίζω, δεν θα αφήσουμε στην τύχη τους τους εκατόν εξήντα εργαζόμενους.
Γιατί μια βιώσιμη λύση για τα ναυπηγεία θα είναι προς όφελος και των εργαζομένων. Θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία.
Γιατί πρέπει να σας πω, κύριε Μαυρίκο, ότι μιλώ και από την πλευρά του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Για το ζήτημα με τους εργαζόμενους που δούλευαν στην αποσπασμένη εταιρεία τροχαίου υλικού, έχουν την αρμοδιότητα γι’ αυτό το πολύ κρίσιμο ζήτημα τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας, Ναυτιλίας και βεβαίως το Υπουργείο Οικονομικών.Όμως, από την πλευρά μας ως Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια στο πλαίσιο της βιωσιμότητας των ναυπηγείων να ενσωματώσουμε τους εργαζόμενους αυτούς σε ένα νέο, δυναμικό επιχειρησιακό σχέδιο.
Και δύο λέξεις τελειώνοντας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Αλίμονο αν το μέλλον των ναυπηγείων ταυτιστεί απόλυτα με τους εξοπλισμούς των Ενόπλων Δυνάμεων.
Αυτό δεν θα δώσει καμιά προοπτική και στα ναυπηγεία μας, αλλά και σε άλλες αμυντικές βιομηχανίες.
Πρέπει κατά την άποψή μας, πέρα από τους αναγκαίους ορθολογικά εξοπλισμούς για τη χώρα, να αναζητήσουμε και νέα προστιθέμενη εθνική παραγωγική αξία και για τις αμυντικές μας βιομηχανίες, αλλά και για τα ναυπηγίας μας.
Εκεί βρίσκεται ένα μεγάλο εθνικό παραγωγικό σύστημα.
Και πιστεύω ότι η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. θα κερδίσει αυτό το στοίχημα.
Ευχαριστώ πολύ

Δεν υπάρχουν σχόλια: