Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα

Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα
Γίνε εθελοντής - Βοήθησε οικονομικά κάνοντας δώρα στα παιδιά

Σάββατο 27 Μαρτίου 2010

Ποια κλειστά επαγγέλματα ανοίγουν

Αποφασισμένη εμφανίζεται η κυβέρνηση να προχωρήσει στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων μέσα στο 2010 κίνηση που θα αλλάξει τα δεδομένα για δικηγόρους, συμβολαιογράφους, αρχιτέκτονες, ταξιτζήδες και άλλους επαγγελματίες.

Ο υφυπουργός Οικονομικών Φ. Σαχινίδης επανέλαβε στη Βουλή ότι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης δεν αλλάζει και ότι στόχος είναι μέχρι το προσεχές Φθινόπωρο να κατατεθεί προς ψήφιση το σχετικό νομοσχέδιο. Για τον λόγο αυτό, θα συσταθεί ειδική διυπουργική επιτροπή η οποία μετά το Πάσχα θα καλέσει προς διαβούλευση τους αρμόδιους φορείς.

Το οικονομικό επιτελείο αναμένει από το άνοιγμα όχι μόνο την ενίσχυση του ανταγωνισμού αλλά και δημοσιονομικά οφέλη.

Κι αυτό καθώς σύμφωνα με έκθεση του ΙΟΒΕ το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων θα αποφέρει οφέλη ύψους 2,5 δις ευρώ ή 1% του ΑΕΠ σε ετήσια βάση.

Πιο αναλυτικά σε περίπτωση που το οικονομικό επιτελείο προχωρήσει σε γενικευμένο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων θα επέλθουν αλλαγές στα ακόλουθα επαγγέλματα:

-Δικηγόροι. Με το σκεπτικό ότι η πολιτεία ορίζει τις τιμές των δικαστικών παραστάσεων και εγγυάται τη προείσπραξη των σχετικών αμοιβών, ενώ δημιουργούνται και συνθήκες τεχνητής ζήτησης με την υποχρεωτική παράσταση δικηγόρων και την υποχρεωτική οικονομική επιβάρυνση πολλών πράξεων.

-Συμβολαιογράφοι . Και σε αυτή την περίπτωση το κράτος είναι αυτό που ορίζει τον αριθμό των θέσεων τους, ελέγχοντας έτσι και τη προσφορά αλλά και τη ζήτηση των υπηρεσιών τους. Επίσης καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και τις αμοιβές τους.

-Φαρμακοποιοί. Τα αρμόδια υπουργεία ελέγχουν τις τιμές αλλά και το περιθώριο κέρδους τους.

-Αρτοποιοί. Στον κλάδο εξακολουθούν να υφίστανται περιορισμοί στην αδειοδότηση .

-Τεχνικά επαγγέλματα (αρχιτέκτονες, πολεοδόμοι, συγκοινωνιολόγοι, πολιτικοί μηχανικοί, ηλεκτρονικοί μηχανικοί κ.λ.π.). Στα επαγγέλματα αυτά το κράτος ούτε λίγο ούτε πολύ εγγυάται τη καταβολή των αμοιβών τους, αφού δεν εκδίδονται αλλιώς άδειες για κατασκευές.

-Ταξί, φορτηγά και υπεραστικά λεωφορεία. Ο αριθμός αδειών είναι περιορισμένος ενώ παράλληλα τα κόμιστρα καθορίζονται από την πολιτεία.

Τέλος όσον αφορά την ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της οδηγίας Μποκλενστάιν για την απελευθέρωση των υπηρεσιών, που συζητείται από χθες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ψήφισαν υπέρ, ο ΛΑΟΣ επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια, ενώ ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισαν.

Από την Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια: