Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα

Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα
Γίνε εθελοντής - Βοήθησε οικονομικά κάνοντας δώρα στα παιδιά

Τρίτη, 23 Μαρτίου 2010

Εξεταστικη για την SIEMENS - ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ C4I- ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΒΕΡΕΛΗ

Με την εξέταση των πέντε μελών της επιτροπής οριστικής παραλαβής του συστήματος ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων C 4 I, ολοκληρώθηκε το πρώτο μέρος του ανακριτικού έργου της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής που ερευνά την υπόθεση Siemens, η οποία διακόπτει τις εργασίες της για το Πάσχα και, προκειμένου να ολοκληρωθεί η παράδοση της ογκώδους δικογραφίας, θα συνέλθει εκ νέου στις 12 Απριλίου.

Από την επιτροπή "πέρασαν" οι αξιωματικοί Γεράσιμος Βασιλάτος και Παναγιώτης Μερτής από το Λιμενικό, Παναγιώτης Αναστασόπουλος από την Πυροσβεστική και Ιωάννης Πετρόπουλος και Ελευθέριος Λώλος από την ΕΛΑΣ.

Οι μάρτυρες έθεσαν τις υπογραφές τους στο πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής του συστήματος και απέδωσε στην κακή επικοινωνία ή στην ασυνεννοησία των διαφόρων υπηρεσιών για τη μη «παραμετροποίηση» των διαφόρων υποσυστημάτων του C4 I κάτι που θα επετύγχανε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο την διαλειτουργιοκότητα τους συστήματος.

Ως ανασταλτικό παράγοντα ανέφεραν ακόμη την περιρρέουσα ατμόσφαιρα σκανδαλολογίας που καθιστά τους πάντες διστακτικούς να ξεκινήσουν την εκμετάλλευση του συστήματος που παραμένει κυριολεκτικά παροπλισμένο, όταν μάλιστα η εγγύηση του συστήματος λήγει τον ερχόμενο Οκτώβριο, ενώ δεν γίνεται εδώ και δύο χρόνια με δική μας υπαιτιότητα η ενημέρωση του λογισμικού, που κανονικά θα διαρκέσει άλλα τρία χρόνια.

Μάλιστα ο πρώτος μάρτυρας κ. Βασιλάτος ανέφερε ότι ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Σπύρος Βούγιας εξέδωσε διαταγή ότι θα οριστεί νέα επιτροπή, για να ελέγξει ξανά το σύστημα, αν είναι κατάλληλο «γι’ αυτό μην το πειράζετε καθόλου»

Αίσθηση προκάλεσε στην επιτροπή της Βουλής η αποκάλυψη ότι το 2007 η ίδια επιτροπή απέρριψε το σύστημα επικοινωνιών ΤΕΤΡΑ, που είναι η καρδιά του C4 I για σειρά προβλημάτων που παρουσιάστηκαν αναφορικά με τα όρια ραδιοκάλυψης, την αιφνίδια εκτός λειτουργίας θέση των τερματικών, τη μη ολοκλήρωση του προγραμματισμού των τερματικών και το μη έλεγχο των σταθμών βάσης.

Το γεγονός της απόρριψης θορύβησε το υπουργείο και την επομένη ημέρα κάλεσε όλα τα μέλη της επιτροπής ο τότε γενικός γραμματέας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης Κωνσταντίνος Αιλιανός που τους ζήτησε να αναθεωρήσουν την απόρριψή τους.

Εκείνοι αρνήθηκαν και τότε συγκροτήθηκε ad hoc δευτεροβάθμια επιτροπή που μέσα σε ένα μήνα ενέκρινε το σύστημα.

Σε ερώτηση βουλευτών ποιος ήταν ο λόγος της μεταστροφής, δήλωσαν άγνοια, ενώ κάποιοι είπαν ότι «ήμασταν υπερβολικοί».

Εξωδίκως πάντως μιλώντας μάρτυρας στους δημοσιογράφους, είπε ότι η δεύτερη επιτροπή συστάθηκε ύστερα από ένσταση της SAIC/Siemens.

Το σύνολο πάντως των αξιωματικών παραδέχθηκε ότι σε γενικές γραμμές το σύστημα που παρελήφθη ως υποσυστήματα λειτουργεί, αλλά με αποκλίσεις-προβλήματα, αντιμετωπίσιμα, αλλά πάντως δεν είναι εν τέλει αυτό που παρελήφθη, αυτό που παραγγέλθηκε και πληρώθηκε αδρότατα.

Οι αξιωματικοί, οι περισσότεροι εν ενεργεία, απέφυγαν να προβούν σε κρίσεις, τι θα ήταν προτιμότερο, να καταγγελθεί η σύμβαση αμέσως μετά τους ολυμπιακούς αγώνες, ή να ακολουθηθεί η διαδικασία του συμβιβασμού.

Επέμειναν πάντως ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η εκπαίδευση που δεν έχει γίνει: «Για το ΤΕΤΡΑ αγοράσαμε μόνο τα τερματικά και όχι το δίκτυο, που παραμένει στον προμηθευτή. Κατ’ ουσίαν αγοράσαμε παροχή υπηρεσιών για δέκα χρόνια.

Θα πρέπει και οι χρήστες του να ξέρουν να το εκμεταλλεύονται σωστά.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΒΕΡΕΛΗ

Εν τω μεταξύ, εστάλη στην εξεταστική επιτροπή μακροσκελέστατο υπόμνημα του πρώην υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρήστου Βερελή, που ζητεί για μία ακόμη φορά να εξετασθεί από την επιτροπή, υπογραμμίζοντας ότι «ως αρμόδιος υπουργός στάθηκε αμετακίνητα αντίθετος στις επιδιώξεις της Siemens και του Χριστοφοράκου".

Ο κ. Βερελής σημειώνει ότι ο ίδιος αποστέλλει το υπόμνημα για να αποκαταστήσει ανακρίβειες που έχουν αναφέρει μάρτυρες κυρίως από τον ΟΣΕ.

Ταυτόχρονα πάντως αφήνει εκτεθειμένα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών της περιόδου 2003, τα οποία, όπως αναφέρει ο πρώην υπουργός απέτρεψαν το καλοκαίρι του 2003 την έκπτωση της κοινοπραξίας Siemens/Ελληνικών Ναυπηγείων (HDW), γιατί δεν ανταποκρίνονταν στις υποχρεώσεις τους για την προμήθεια τροχαίου υλικού του ΟΣΕ.

Αναφέρει συγκεκριμένα ότι ενώπιον του κινδύνου να βρεθεί ο ΟΣΕ στους Ολυμπιακούς Αγώνες εκτεθειμένος, έθεσε θέμα στη Γενική Συνέλευση της 26/6/03 έκπτωσης της Κοινοπραξίας.

Με παραίνεση όμως των εκπροσώπων του υπουργείου Οικονομικών η συζήτηση αναβλήθηκε για τις 27/7/03, συνέλευση ματαιώθηκε εν τέλει και δεν έγινε τελικά η έκπτωση.

Ο κ. Βερελής κάνει ακόμη μακρά αναφορά στο θέμα της Deutsche Telecom, σημειώνοντας ότι είχε από παλαιότερα την πρόθεση να μπει στον ΟΤΕ και να αποκτήσει τον έλεγχό του, διότι ο ΟΤΕ είχε μία σειρά επενδύσεων που ενδιέφεραν τον γερμανικό οργανισμό.

Ο πρώην υπουργός αναφέρει ότι το 2003 ο γερμανός πρέσβης του είχε διαμηνύσει ότι η Deutsche Telecom μαζί με τη Siemens ήθελαν να κάνουν επένδυση.

Μετά από λίγες ημέρες σε νέα επίσκεψη στο υπουργείο παρουσία του κ. Χριστοφοράκου, διαμηνύθηκε ότι δεν ενδιαφέρει η ίδρυση νέας εταιρείας, αλλά ο ίδιος ο ΟΤΕ.

Ο κ. Βερελής ενημέρωσε τον πρωθυπουργό και τους απάντησε ότι δεν ενδιαφέρει την ελληνική κυβέρνηση να δώσει τη διοίκηση στον ΟΤΕ.

Ο πρώην υπουργός αναφέρεται ακόμη στο υπόμνημά του και σε επίθεση φιλίας και δημοσίων σχέσεων που δέχθηκε επί θητείας του στο υπουργείο από τον Μιχάλη Χριστοφοράκο:

«Προσκλήσεις απηύθυνε με διάφορες ευκαιρίες στο γραφείο μου, όπως για αγώνες του Ολυμπιακού, προσκλήσεις σε συνέδρια για τηλεπικοινωνίες ανά τον κόσμο, ή για το Μέγαρο Μουσικής. Είναι πλέον γνωστό ότι δεν αποδέχθηκα ποτέ και καμία…".

«Χαρακτηριστικό της οργανωτικότητας Χριστοφοράκου", συνεχίζει, "ήταν όταν έμαθε από τρίτους για ένα πρόβλημα υγείας στην οικογένειά μου και προσφέρθηκε να ρυθμίσει μία επίσκεψη σε ειδικό κέντρο στη Γερμανία. Το αρνήθηκα και αυτό, όπως και το να μπω στο συμβούλιο του Συλλόγου Αποφοίτων της Γερμανικής Σχολής, ενώ δεν έχω πάρει κανένα από τα εξαιρετικά δημοφιλή δώρα που μοίραζε η Siemens, ενώ μετά το 2003 οπότε δεν υπήρχε υπηρεσιακός λόγος δεν γίνεται καμία αναφορά στα ημερολόγιά του».

Aπό το ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: