Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα

Σύλλογος για την διάσωση της καρέτα - καρέτα
Γίνε εθελοντής - Βοήθησε οικονομικά κάνοντας δώρα στα παιδιά

Κυριακή, 1 Αυγούστου 2010

Ενα δισ. φοροδιαφυγή στις μαρινες

Βρέθηκαν 3.000 σκάφη σε offshore και ναυτιλιακές- μαϊμού ύποπτες για λαθρεμπορία και ξέπλυμα μαύρου χρήματος

Με το τεράστιων προεκτάσεων θέμα έχει επιληφθεί ειδικό συνεργείο του ΣΔΟΕ που αποτελείται από πέντε έμπειρους υπαλλήλους οι οποίοι βρίσκονται στο στάδιο της ολοκλήρωσης της ταξινόμησης των σκαφών ανά κατηγορίες.

Εχουν προχωρήσει ήδη σε διασταυρώσεις στοιχείων εισαγωγής, transit logs και ναυλοσυμφώνων, ενώ παράλληλα ελέγχουν τις σχέσεις αντιπροσώπων και εταιρειών offshore.

Διαπιστώθηκε, μάλιστα, ότι 3.000 παράκτιες εταιρείες ιδρύθηκαν με αποκλειστικό σκοπό την προνομιακή φορολογική μεταχείριση των σκαφών που φέρονται ως περιουσιακά τους στοιχεία.

Ετοιμοι είναι και οι σχετικοί πίνακες που συσχετίζουν τους ιδιοκτήτες με την πραγματική φορολογική τους εικόνα και που, όπως λένε στο «Εθνος της Κυριακής» τα αρμόδια χείλη, θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος των διωκτικών αρχών το επερχόμενο φθινόπωρο.

Αρκετοί επώνυμοι ιδιοκτήτες έχουν ήδη σπεύσει να αλλάξουν το καθεστώς ιδιοκτησίας των σκαφών τους προκειμένου να αποσοβήσουν το ενδεχόμενο της δημόσιας διαπόμπευσης στα τηλεοπτικά παράθυρα.

Μεγάλα, πρωτοκλασάτα «ονόματα» του ναυτιλιακού και επιχειρηματικού χώρου, τα στοιχεία των οποίων βρίσκονται στα χέρια της εφημερίδας, έχουν ήδη σπεύσει να αλλάξουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς των σκαφών τους.

Γνωστός, ιδιαίτερα προβεβλημένος εφοπλιστής πλήρωσε 1,5 εκατ. ευρώ για να απαλλάξει το σκαρί του από τη ρετσινιά της offshore, ενώ ο αντίστοιχος «αποχαρακτηρισμός» του σκάφους μιας άλλης επιχειρηματικής οικογένειας της χώρας αφαίρεσε από τον προϋπολογισμό της 3,5 εκατ. ευρώ.

Αποκαλύφθηκε επιπλέον ότι μόνο σ' ένα γραφείο του Λονδίνου έχουν έδρα περίπου 100 σκάφη, οπότε και ζητήθηκε Διοικητική Συνδρομή από τις αγγλικές τελωνειακές αρχές.

Στο ΣΔΟΕ προσέφυγε επιπλέον η Ενωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, όπου και έθεσε ευθέως το θέμα της πλήρους καταστρατήγησης των διατάξεων περί Ναυτιλιακών Εταιρειών Πλοίων Αναψυχής (Ν.Ε.Π.Α).

Συγκεκριμένα, ζήτησε από το ΣΔΟΕ να προβεί σε ελέγχους προκειμένου να απαλλαγεί ο χώρος από τους ιδιώτες που, με το πρόσχημα των ναυτιλιακών εταιρειών πλοίων αναψυχής, απολαμβάνουν προνόμια όπως η απαλλαγή ΦΠΑ εισαγωγής 23% και φόρου πολυτελείας εισαγωγής σκαφών αναψυχής 10%.

Οι παραπάνω ιδιώτες κάνουν χρήση του προνομίου της αγοράς αφορολόγητων εφοδίων (καύσιμα, ποτά, τσιγάρα), ενώ παράλληλα απολαμβάνουν επιστροφή ΦΠΑ 5,5% και φόρου 5,5% επί των εσόδων από ναυλοσύμφωνα, καθώς επίσης και μειωμένα τιμολόγια στις μαρίνες.
Στη συντονισμένη «εκστρατεία» που συντονίζει το ΣΔΟΕ, έχουν συστρατευθεί το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, το Υπουργείο Ναυτιλίας, η ΔΟΥ Πλοίων και το ΚΕ.Π.Υ.Ο. Ανάλογη δράση έχουν αναλάβει και οι άλλες Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΣΔΟΕ.

Τα διάφορα σκάφη αναψυχής έχουν ταξινομηθεί σε τέσσερις κατηγορίες:

- Ν.Ε.Π.Α. (Ναυτιλιακές Εταιρείες Πλοίων Αναψυχής)
- Ιδιωτικά θαλαμηγά πλοία, μεικτά επαγγελματικά και αναψυχής με ξένη ή ελληνική σημαία. - Ιδιωτικοί θαλαμηγοί με ξένη σημαία και ιδιοκτησία σε offshore εταιρείες.
- Ιδιωτικά σκάφη με ελληνική σημαία, δηλωμένα κανονικά από τους κατόχους (κυρίως μικρά φουσκωτά).

Η Ενωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού υποστηρίζει ότι μεγάλο ποσοστό από τις περίπου 1.300 ΝΕΠΑ που δραστηριοποιούνται στην Αττική δεν είναι πραγματικοί επαγγελματίες του κλάδου αλλά ιδιώτες που απολαμβάνουν τις ατέλειες και φοροαπαλλαγές, συντάσσουν εικονικά ναυλοσύμφωνα, νομιμοποιώντας έτσι έσοδα από παράνομες ενέργειες.

Τα σκάφη αυτά έχουν μήκος από 17-25 μ., αξία από 1,5 έως 4,5 εκατ. ευρώ, με τη φοροδιαφυγή να υπολογίζεται, κατά μέσο όρο, σε 800.000 ευρώ ανά σκάφος .

(1,300Χ800,000=1,040,000,000!!!)

Οι ιδιοκτήτες των παραπάνω σκαφών αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωποι με το αδίκημα της λαθρεμπορίας, του ξεπλύματος μαύρου χρήματος και πιθανότατα την παράβαση του ποινικού νόμου για πλαστά πιστοποιητικά.

Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη κατηγορία, τα περίπου 500 επαγγελματικά σκάφη με ξένη σημαία παραβιάζουν τους κανόνες του ανταγωνισμού των νομίμων με ελληνική σημαία σκαφών, καθώς προσφέρουν πολύ πιο φθηνές τιμές, αφού δεν δηλώνουν καμία δραστηριότητα στην Ελλάδα.

Η κατηγορία, τέλος, των ιδιωτικών σκαφών με ξένη σημαία και ιδιοκτησία σε παράκτιες εταιρείες, ενώ ο πραγματικός ιδιοκτήτης είναι ο φερόμενος αντιπρόσωπος της εταιρείας στην Ελλάδα, αφορά περίπου 2.500 σκάφη στην Αττική και συνολικά 3.000 σκάφη σε ολόκληρη τη χώρα.

Οι πίνακες που πήρε το ΣΔΟΕ από τις μαρίνες Ελληνικού, Φλοίσβου, ΣΕΦ, Ζέας, Βουλιαγμένης και Αλίμου κατέδειξαν ότι όλοι ανεξαιρέτως οι ελεύθεροι επαγγελματίες είναι... αντιπρόσωποι παράκτιων πλοιοκτητριών εταιρειών.

Συνταξιούχος χωρίς δήλωση με σκάφος 34 μ.

Σταχυολογούμε μερικές από τις άκρως εξόφθαλμες περιπτώσεις που «φιλοξενούνται» στους πίνακες του ΣΔΟΕ:


- Μισθωτός με 86.806 ευρώ εισόδημα το 2008 κατέχει «παράκτιο» σκάφος μήκους 58,2 μέτρων.
- Μισθωτός με 38.255 ευρώ εισόδημα το 2009 δηλώνει «αντιπρόσωπος» παράκτιας εταιρείας στην οποία ανήκει σκάφος μήκους 54,5 μέτρων.
- Δικηγόρος με 21.009 ευρώ εισόδημα το 2009 «αντιπροσωπεύει» παράκτιο σκάφος μήκους 23,9 μέτρων.
- Συνταξιούχος που δεν έχει υποβάλει φορολογική δήλωση για τις χρήσεις 2007 και 2008 διαθέτει «επαγγελματικό» σκάφος μήκους 34,2 μέτρων.
- Αρχιτέκτων Μηχανικός με εισόδημα 21.446 ευρώ για το 2008 έχει στην κατοχή του «επαγγελματικό» σκάφος μήκους 17,55 μέτρων.
- Μισθωτός και διευθύνων Σύμβουλος ΝΕΠΑ με εισόδημα 23.734 ευρώ το 2008 διαθέτει σκάφος μήκους 58,3 μέτρων ιδιοκτησίας της παραπάνω εταιρείας.

Aπό το Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια: